Help

Discussion: lehčí cesty na skaláku

  • Started: 14 days ago on Sat 4th May 2024

Public discussion This is a public discussion in Hrubá skála.

started this discussion 14 days ago.

lehčí cesty na skaláku

Ahoj, o prázdninách se chystáme s rodinkou do českého ráje, konkrétně do sedmihorek. Chtěli bychom si poprvé vyšplhat na nějakou věž. Na klasických skalách lozíme cesty obtížnost 4-5+, na umělkách 6+. Máte prosím nějaký tip na jednodušší a dobře zjistitelné cesty?

Petr Dolanský replied 14 days ago.

Moc toho neznám, ale první cestu jsem tam šel normálku na Sfingu. Je to na dvě dýlky včetně dvojitého slanění. Nic vysokého, založit se dá. Nahoře pak trošku převis po madlech, kde se zajišťuje s hodinami. Nahoře si určitě prodluž, jištění až ke kraji ať nedřeš skálu. Ten dolez je dobře vidět z vyhlídky, tak tam můžeš poslat i nějakého kamaráda nelezce pro fotky. 🙌

V každém případe pokud se zakládáním nemáš žádné zkušenosti, nechal bych se někam nejdřív vytáhnout na druhým. Tahle cesta je sice jedna z lehčích, ale vždycky se dá něco posrat. Zvlášť pokud neumíš jistit z vrchu, zakládat a prodlužovat štand.. Je to hezká zábava, dokud se nic neposere.

Kdyžtak napiš SZ.

replied 14 days ago.

Kouknu na to, s tím převisem ovšem nevím nevím jestli to chci hecovat poprvé na písku. Prodlužování a zakládání Standu není problem, mám spíš strach, že nebudu mít dostatek smyček nebo uzlů k jištění a taky jich nechci tahat zbytečně moc.

Petr Dolanský replied 13 days ago.

Jako byla to moje první cesta na hrubici, lezl jsem opatrně.. ale na sportovkách jsem v té době tahal některé 7-, takže jistotu jsem nějakou měl. Problém je absence mága a fakty že se hrubice hodně sype, takže to celkem klouže.

Štefan Kecskes replied 13 days ago.

Ahoj,

no jít lézt do Skaláku bez předchozích zkušeností s písky Českého ráje je docela odvážné . Obzvlášť pokud lezeš to co lezeš...

Počítej že lehké cesty budou povětšinou bez kruhů a musíš mít proto dobře zvládnuté jištění uzly, provazování hodin, obvazování hrotů a zakládání UFOnů!
(a pokud se nad posledními někdo ošklíbá, tak ať si hraje na hrdinu z minulého století sám ). Já sám jsem ze školy "lepší mít matroše spoustu, než si s jištěním tři metry pod sebou nadávat, že nemáš co založit do tý tutový štěrbiny". V překladu pokud znáš nebo máš možnost sehnat si kontakt na někoho ve Skaláku kovaného, tak si úvodní lezení rozhodně dej s ním.

Taky stojí za to oprášit spárové a širočinové techniky, protože jednoduché cesty jsou často právě o tom...

Každopádně doporučil bych na rozlezení následující, řazeno od nejlehčích:

  • Mariáš - Normálka III
  • Mamut - Normálka II
  • Doubravka - Normálka III
  • Dívčí - Západní hrana IV
  • Malý mariáš - Šikmá cesta IV (určitě vzít 0,25 a 0,5 UFO)
  • Skaut - Jižní spára IV (z filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku, závěrečnou část dolézat variantou doprava a komínem za rohem, standardní dolez je nic moc širočinou)
  • Brána - Schuckova cesta V

(a asi by mě po delším zamyšlení napadlo ještě pár dalších)

Pokud se po vylezení předchozích budeš cítit v pohodě:

  • Blatník - Údolní stěna V
  • Maják - Německý roh varianta VI

replied 12 days ago.

Ahoj, snažíme se teď trénovat dost aktivně a nepodcenit to, jsem na to fakt zvědavý, tady z té naší končiny neznám nikoho kdo by tam lozil to bude problém.

UFOuny nakoupím, určitě najdou využití

Díky moc za rady!:)

Štefan Kecskes replied 12 days ago.

Rádo se stalo.

BTW jestli budeš kupovat UFOny, tak rozhodně od ObrWorks. Mám dojem, že na Moravě jsou celkem oblíbené takové pogumované od jiného výrobce, ale na místním měkkém pískovci moc dobře nedrží...

replied 12 days ago.

Super, mrknu na ně. Díval jsem se na toho Mariáše a ta normálka je přesně to co jsem hledal, našel jsem par videí na yt jak to lezou a super!

Showing all 8 messages.

You are not part of this discussion.